חדש: מדריך השוואת פיצ'רים לתוכנת ניהול רעיונות

המדריך לאיתור טכנולוגיות ומקורות חדשנות

מה זה, בעצם, איתור טכנולוגיות ומקורות חדשנות?

לעיתים קרובות ארגונים גדולים נאלצים להתמודד עם אתגרים עצומים בכל הקשור לפיתוח חדשנות בתוך הארגון עצמו, כולל מחזור פיתוח ממושך, חיכוכים תרבותיים וסיכונים גבוהים. איתור של מקורות חדשנות וטכנולוגיות מאפשר לעסקים להתגבר על המכשולים הללו ולספק מוצרים, שירותים ופתרונות חדשים שיכולים לשפר את הצעת הערך שלהם באופן דרסטי. לאורך תהליך זה, מאתר מקורות חדשנות מוסמך להציע סקירה אסטרטגית של כל חברות הסטארט אפ, הטכנולוגיות, הפטנטים והמומחים שיש להם פוטנציאל להועיל לארגון.

מהם היתרונות של איתור טכנולוגיות ומקורות חדשנות?

הצלחות מוכנות ומוכחות

פיתוח עצמי של טכנולוגיה מחייב כמויות אדירות של משאבים, ועלול להיות מוגבל עקב מגבלות החדשנות הפנים-ארגוניים. לעיתים קרובות, יותר הגיוני להרחיב את מערך המו"פ באמצעות טכנולוגיות מוכנות שאפשר להטמיע באופן מיידי – באמצעות שותפויות, רישיונות או אפילו מיזוגים ורכישות. כך אפשר ליהנות מחדירה מהירה יותר לשוק, במאמץ מינימלי.

יתרון תחרותי

כל ארגון חדשני ממשיך לחפש את הפתרונות העדכניים ביותר להרחבת היצע המוצרים שלו, ולהגדלת נתח השוק על חשבון המתחרים. אם תצליחו להשיג את המתחרים על ידי קיצור של מחזור הפיתוח, תוכלו להיות הראשונים למנף את הטכנולוגיה או הפתרון החדשים ביותר.

שיפור מוצרים

על פי רוב, הפתרון החדש שתאתרו לא יהיה רווחי בעצמו, אבל יוכל להעלות את הערך של המוצרים הקיימים שלכם, מה שיאפשר לכם לספק ללקוחותיכם פתרון מקיף יותר. פורטפוליו חזק תמיד גדול יותר מסך חלקיו. אם הטכנולוגיה החדשה מתאימה, כל המוצרים שלכם יזכו לשדרוג.

גיוס טאלנטים

איתור טכנולוגיות ופתרונות הוא מהלך אפקטיבי ביותר, אבל אפשר להפיק תועלת רבה אפילו יותר אם מגייסים את הטאלנט שמאחורי החדשנות. איתור טאלנטים יכול לתפוס תפקיד מרכזי בתהליך החדשנות שלכם.

השראה לחדשנות

כשמדובר באיתור מקורות חדשנות (Innovation Scouting), הדרך עצמה חשובה לא פחות מהיעד. תהליך החיפוש אחר טכנולוגיות וטאלנטים חדשים יחשוף את הצוות שלכם למכרה זהב של רעיונות ואפשרויות חדשות. הוא ירחיב את האופקים היצירתיים שלהם ויתדלק את מאמצי החדשנות שלהם עצמם.

מהם האתגרים הכרוכים באיתור טכנולוגיות ומקורות חדשנות?

זיהוי הזדמנויות

לא תמיד ברור איפה בכלל מתחילים לחפש, ואיך בכלל אפשר לנצל הזדמנויות חדשות בשלב מוקדם במטרה להשיג יתרון על פני המתחרים.

יותר מדי נקודות נתונים

עם כמויות אדירות של מידע שיש לאסוף משפע של מקורות שונים, ברור שתובנות מרכזיות מתפספסות.

ניהול מעקב אחרי הכול

ללא תהליכים מתאימים, מתבזבז יותר מדי זמן בניסיון למצוא ולנהל נתונים שכבר נמצאים בידי הארגון.

שיתוף מידע

יכול להיות מאוד מורכב לזהות את תהליכי וערוצי התקשורת הנכונים שיאפשרו זרימת מידע מיטבית בין מאתרי מקורות חדשנות ובעלי עניין רלוונטיים.

בנייה של תוכנית לאיתור טכנולוגיות ומקורות חדשנות

בואו נבחן את ההיבטים שהכי חשוב לשקול כשמשיקים תוכנית לאיתור טכנולוגיות ומקורות חדשנות.

01 / 06
הבנת המטרות

לפני שתתחילו לחפש חברות ופתרונות חדשניים חדשים, עליכם להבין את הכיוון העסקי הרצוי. ריבוי הזדמנויות עלול להרתיע, לכן ככל שתגדירו את הקריטריונים בצורה מדויקת יותר, יהיה לכם קל יותר להתקדם. הנה כמה דרכים שיאפשרו לכם לחדד את הפוקוס הראשוני שלכם.

תיאום של אסטרטגיית החדשנות
an innovation gap analysis chart for building an innovation scouting program

באופן אידיאלי, סדרי העדיפויות והמטרות שעליכם להשיג יהיו ברורים לכל מי שמעורב בתהליך האיתור. אם לארגון עדיין אין אסטרטגיית חדשנות ברורה, כדאי שתזדרזו להגדיר אחת בעצמכם! זו אמנם עלולה להיראות מטלה מרתיעה, אבל גם רומא לא נבנתה ביום אחד. תוכלו להתחיל בקטן על ידי הצעת תשתית של עקרונות ליבה והתאמתה לציפיות ולדרישות של ההנהלה הבכירה. זה ישמש אתכם כמקפצה לבניית מסגרת לאספקת חדשנות ברחבי הארגון.

ניתוח של פערי חדשנות

אין דבר כזה ארגון מושלם. תמיד יהיו אי יעילויות ואתגרים שימנעו מכם למצות את מלוא הפוטנציאל. על פי רוב זו נקודת המוצא הטובה ביותר כשמנסים להחליט במה כדאי למקד את מאמצי החדשנות באופן כללי. איתור טכנולוגיות ומקורות חדשנות עשוי להיות תהליך ממושך, לכן עליכם לחפש פערים כרוניים שלסגירתם נדרש פתרון חדשני. חשוב גם לתעדף את הנושאים הרלוונטיים ביותר לאיתור, כמו למשל זיהוי של טכנולוגיות מתקדמות.

טרנדים בחדשנות

לנהייה אחרי טרנדים יש לפעמים שם רע, אבל בעולם החדשנות, זו בדרך כלל הדרך הטובה ביותר להשיג את המתחרים. ניהול טרנדים בחדשנות הוא תחום ייעודי בזכות עצמו, שיכול לספק כמה הזדמנויות פז להבנת תהליך האיתור על בוריו. חשוב לשמור על אוזניים ועיניים פקוחות לכל עבר, אבל מומלץ להתמקד באמת רק בטרנדים שמתכתבים עם אסטרטגיית החדשנות ותהליך האיתור המוגדרים שלכם.

an innovation gap analysis chart for building an innovation scouting program
02 / 06
בחירת מטרות

אחרי שהבנתם מה אתם שואפים להשיג, השלב הבא הוא להחליט אילו סוגי הזדמנויות עליכם לחפש. כמובן שאתם יכולים להתמקד בכל הערוצים האלה במקביל, אבל לצורך ניהול יעיל של חלקם יידרשו כלים ותהליכים שונים – לכן חשוב לבחור בתבונה!

חברות סטארט אפ

כל ארגון שואף לספק חדשנות כמו חברת סטארט אפ. שיתוף פעולה עם חברת סטארט אפ יכול לספק לארגון טכנולוגיה מוכנה להטמעה לקידום חדשנות ולקיצור משמעותי של מחזור הפיתוח. אבל לא פשוט למצוא ולגייס חברות סטארט אפ מתאימות. לא רק שצריך למצוא סטארט אפ שמתאים לדרישות הספציפיות של הארגון, אלא גם לגרום לו להסכים לגישה שלכם לייצור מסחרי או רישוי. התחרות בתחום איתור הסטארט אפים עזה, אבל אם מצליחים למצוא את החברה התאימה, זה שווה את המאמץ.

מומחים

אם אתם פועלים בחוד החנית בתחום העיסוק שלכם, אתם זקוקים למוחות הטובים והמבריקים ביותר שבנמצא כדי לשמור על מעמדכם ולקדם חדשנות. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לחפש מומחים מחוץ לארגון ולערב את קהילת המומחים הרלוונטית. אתם יכולים להזמין אותם להצטרף לארגון שלכם במשרה מלאה, או פשוט לערב אותם באופן מיוחד באתגרים ספציפיים. בכל מקרה, המומחיות והיצירתיות שלהם יכולים לחולל מהפך של ממש בפורטפוליו החדשנות שלכם.

פטנטים ומחקר

היבט חשוב, שלעיתים יותר מדי קרובות מתעלמים ממנו, של האקוסיסטם של החדשנות. חידושים טכנולוגיים רבים נולדים במסגרת של מחקר אקדמי או נובעים מרישום של פטנט. אם באפשרותכם למצוא דרך לנטר הזדמנויות כאלה דרך רשת האיתור שלכם, תוכלו לזהות את ההמצאה המהפכנית הפוטנציאלית הבאה בהזדמנות המוקדמת ביותר שאפשר.

טרנדים

כבר ציינו מוקדם יותר איך אתם יכולים לבסס את אסטרטגיית האיתור שלכם על טרנדים קיימים. אבל במסגרת תהליך האיתור שלכם, אתם יכולים כמובן גם לחפש ולנהל טרנדים באופן יזום. זהו למעשה שלב מקדים שבו אתם מנסים להבין טרנדים בשוק לפני שאתם מחליטים על כיוון מובהק לאיתור פתרונות.

מידע על ניהול רעיונות

03 / 06
שקילת הגישה למימוש מסחרי

קיימות דרכים רבות למינוף הנכסים המנוהלים באמצעות תהליך האיתור. הגישה המיטבית עבורכם תהיה תלויה בדרישות ובתקציב, אבל תמיד יהיו גורמים נוספים שאינם בשליטתכם. אם נתקלים במקור החדשנות הנכון, כדאי לפתוח את האפשרות לכל גישה נדרשת למימוש מסחרי שהיא כדי להשיג אותו עבור הארגון.

רכש

זו אחת השיטות הנפוצות ביותר לייצור מסחרי של מאמצי האיתור שלכם, והיא כרוכה ברכישת מוצרים או שירותים, ושילוב שלהם במערך המוצרים, השירותים או התהליכים הקיימים בעסק. במקרים רבים, ארגונים ייפנו לספקים רבים ויזמינו אותם לקחת חלק בתהליך של מכרז תחרותי במטרה להשיג את העסקה הטובה ביותר.

שותפויות ורישיונות

מסלול פופולרי נוסף לייצור מסחרי הוא רישוי לשימוש בטכנולוגיה או בפטנט של חברה אחרת, מה שמאפשר למקבל הרישיון להפיק רווחים מאותם טכנולוגיה או פטנט בתמורה לתמלוגים שמשולמים לבעלים החוקיים. לחלופין, ארגונים יכולים לייסד הסכם שותפות עם בעלי מקור החדשנות. גישה זו יכולה לספק להם גישה לגרסת המדבקה (White label) של הטכנולוגיה או לכלול הסכם למכירה-צולבת של מוצרים זה על ידי זה.

מיזוגים ורכישות

מיזוגים ורכישות מייצגים את רמת ההשקעה הגבוהה ביותר, משום שהם כרוכים בקנייה של עסק שלם ולא פשוט בתשלום בעבור שימוש בחידושים של עסק אחר. העלויות אמנם גבוהות, אבל הארגון ייהנה מבעלות ישירה על החידושים והפטנטים האלה, ומגיוס אוטומטי של הטאלנטים שיצרו אותם.

04 / 06
התחשבות בבעלי העניין הפנימיים

עם כל תהליך לאיתור טכנולוגיות, חיוני להבטיח תיאום ציפיות בין כל בעלי העניין הפנים-ארגוניים בכל שלב. איתור הזדמנויות מחייב קבלה של כמה החלטות לא פשוטות, לכן, כדי להתקדם בביטחון, חשוב לאסוף משוב ותובנות ממערך רחב של מומחים וצוותים רלוונטיים.

צוות חדשנות

צוות החדשנות אמור להיות אחד השותפים הפנים-ארגוניים הקרובים ביותר הקשורים למאמצי האיתור. בראש ובראשונה, כך ניתן להבטיח שפורטפוליו האיתורים מסונכרן עם צורכי החדשנות האסטרטגיים של הארגון כולו. עם זאת, צוות איתור יכול לשחק תפקיד מרכזי גם בסיוע לצוות החדשנות להבין אילו הזדמנויות קיימות מחוץ לארגון.

הנהלה בכירה

עם כל יוזמה אסטרטגית, הצוות החשוב ביותר שצריך לרתום לנושא הוא ההנהגה. אם לא ניתן לגייס את תמיכת ההנהלה הבכירה, רוב הסיכויים שאי אפשר יהיה בכלל להתחיל את מאמצי האיתור. אם אתם רוצים לקדם עניינים, מומלץ שתתקשרו עם חברי ההנהלה בקביעות, ותערבו אותם בתהליך קבלת ההחלטות.

מחקר ופיתוח

לאיתור של טכנולוגיות ופתרונות מחוץ לארגון יהיו השלכות משמעותיות על מחלקת המו"פ שלכם. תחילה, תצטרכו לוודא שאין היתכנות ריאלית לכך שצוות המו"פ הפנים-ארגוני יפתח בעצמו את הפתרונות שאתם מאתרים. גם במה שנוגע לפורטפוליו האיתורים שלכם, צוות המו"פ הארגוני יכול לשחק תפקיד קריטי באספקת תובנות חשובות וחוות דעת של מומחים.

פיתוח עסקי

אוקיי, אז זיהיתם את חברות הסטארט אפ המלהיבות והרלוונטיות ביותר שיכולות לחולל מהפך של ממש בתעשייה. מה עכשיו? כאן צוות הפיתוח העסקי שלכם נכנס לתמונה. לא משנה אם אתם חושבים על מודל של מיזוגים ורכישות, שותפות, רישוי או רכש פשוט, מומלץ לערב מומחה בניהול קשרי הגומלין לאורך תהליך הדיל פלואו (Deal flow). אם אתם מעדיפים לנהל בעצמכם את הקשר עם חברת הסטארט אפ או השותף – אין עם זה שום בעיה! אבל יכול להיות משתלם להיוועץ בעמיתים ממחלקת הפיתוח העסקי כדי ללטש את הגישה.

05 / 06
בחירת מתודולוגיה

קיימות כמה גישות שונות לאיתור, וכן כלים שונים שיכולים לעזור לכם. על מנת למנף את כל ההזדמנויות הפוטנציאליות הזמינות, מומלץ ליישם כמה גישות בו-זמנית.

מחקר שוק

באופן מסורתי, מאתרים נוטים לזהות הזדמנויות על ידי עריכת מחקר. מאתר יבנה בהדרגה פורטפוליו של הזדמנויות רלוונטיות, ויאסוף כמה שיותר נתונים, לפני שיחליט באילו הזדמנויות להתמקד. זו גישה אפקטיבית – אם משתמשים בכלי המתאים. אבל יש עוד דרכים שכדאי לשקול.

חממות ארגוניות

רבים מהמותגים הגלובליים המובילים ייסדו בשנים האחרונות תוכניות חממה במטרה לשתף פעולה עם חברות סטארט אפ בתוך הארגון עצמו. הרעיון מאחורי גישה זו הוא שלארגונים גדולים יש את המומחיות והמשאבים לעזור לחברות סטארט אפ ויזמים לפתח פתרונות חדשניים בצורה הרבה יותר אפקטיבית מאשר היו עושים את זה בכוחות עצמם. לכן במקום לחפש פתרונות מחוץ לארגון, הם מגדלים אותם בתוך החברה. אפשר להשיג את זה בדרכים רבות, אבל בכל מקרה, צוות האיתור צריך להיות מעורב.

מרתוני פיתוח וקריאות לפתרונות

מאתרי מקורות חדשנות ארגוניים מסוימים הבינו שיכול להיות יותר אפקטיבי פשוט לבקש מחברות סטארט אפ וספקי פתרונות לפנות לארגון בעצמם. תהליך זה הופך לאפקטיבי אפילו יותר אם יוזמים תחרות ומציעים תמריצים בעבור השתתפות באתגרים ספציפיים. לפעמים יכול להיות קשה להשיג את רמות החשיפה הדרושות באמצעות גישה זו, אבל באופן כללי אנשים תמיד שמחים לשתף פעולה עם מותגים מוכרים או חדשניים.

06 / 06
בחירה בפורמט או בכלי המתאים

ארגונים ברחבי העולם נוקטים גישות שונות ליישום תהליכים לאיתור מקורות חדשנות (Innovation Scouting), והגישה המיטבית עבורכם תלויה בעסק עצמו ובמטרותיו. עם זאת, כמה מהגישות הבסיסיות ביותר לניהול מאמצי איתור עלולות להיות בלתי יעילות ולא מתאימות, לכולם. את הכלים הנפוצים ביותר לשימוש אפשר לסווג כדלקמן.

מנועי חיפוש וגיליונות אלקטרוניים

האמצעים הבסיסיים ביותר לאיתור הזדמנויות חדשות מבוססים על עבודה עצמית ושימוש בכלים משרדיים סטנדרטיים שזמינים לכולם: מנועי חיפוש, גיליונות אלקטרוניים, דואר אלקטרוני וכו'. אבל אם ניסיתם לעשות את זה בעבר, כבר ברור לכם מה הבעיה: הבלגן. ארגונים קטנים אולי יצליחו להסתדר, אבל בארגונים גדולים בלתי אפשרי לנהל פורטפוליו איתורים עשיר בין ערוצים ופלטפורמות שונים שלא פותחו במיוחד למטרה זו.

כלי DIY ואפליקציות לניהול פרויקטים

לעיתים קרובות ארגונים מנסים להשתמש בצורות אחרות של תוכנות שכבר זמינות ברשותן על מנת לטפל בפעילויות האיתור שלהם, למשל פלטפורמות לניהול פרויקטים. רוב הסיכויים הם שתוכנות שנוצרו למטרה אחרת יצליחו לספק מענה רק בשלב מסוים של התהליך, אבל ייכשלו בהמשך. ארגונים אחרים מפתחים פתרונות בעצמם, אבל לעיתים קרובות מגלים שאין ברשותם את המשאבים ליצירת פתרון שמספק את המגוון הרחב של הפיצ'רים והפונקציות הדרושים.

מסדי נתונים של חברות סטארט אפ וספקי תוכן

אחד המשאבים החשובים ביותר למאתרי מקורות חדשנות הם פלטפורמות ואתרים שאוספים נתונים, וחוסכים להם את העבודה הקשה. פלטפורמות ואתרים אלה מתמחים בדרך כלל בסוג ספציפי של נכסים, אבל כשמרכזים אותם יחד, הם יכולים לספק תמונה טובה של תוואי הנוף הכולל לאיתור. לרוע המזל, חסרים בהם הרבה פיצ'רים שנחוצים למאתרים, כולל ניהול של תהליכי דיל פלואו (Deal flow) ושימוש בחוכמת ההמונים לאיתור פתרונות.

תוכנות לאיתור מקורות חדשנות

מדובר בקטגוריה של תוכנות שמותאמות במיוחד לאתגר של הטמעת תהליך אסטרטגי לאיתור מקורות חדשנות בארגון מודרני. רמת התחכום והמחירים של פלטפורמות אלה משתנה בהתאם למוצר, אבל באופן כללי כולן מציעות שפע של פיצ'רים לניהול כמות גדולה של הזדמנויות, החל משלב הגילוי וכלה בשלב הייצור המסחרי. אם זה נשמע כמו פתרון שכול להיות רלוונטי עבורכם – הגעתם למקום הנכון!

מהי תוכנה לאיתור טכנולוגיות ומקורות חדשנות?

למרבה הצער, מאתרי הזדמנויות לחדשנות רבים משתמשים בכלים בסיסיים ולא יעילים שמטפלים רק בהיבט אחד של איתור מקורות חדשנות (Innovation Scouting). ארגונים חדשניים משתמשים בכלים ייעודיים שלא רק משפרים פעילויות קיימות, אלא גם מעצימים מאתרי הזדמנויות לחדשנות בעזרת שפע של יכולות חדשות.

איך תוכנה לאיתור טכנולוגיות ומקורות חדשנות עובדת?

תוכנה לאיתור טכנולוגיות ומקורות חדשנות מספקת תמיכה לכל אורך תהליך הדיל פלואו (Deal flow), משלב הגילוי ועד לסוף שלב הפריסה. ברמה בסיסית, כלי כזה מאפשר לאצור ולנהל פורטפוליו של הזדמנויות שעשויות להועיל לעסק. עם זאת, כלים מתקדמים יותר יציעו יכולות מחקר מובנות עם גישה למיליוני נקודות נתונים, נוסף על פיצ'רים משוכללים לשיתוף פעולה ולגיוס ההשתתפות של בעלי עניין חשובים.

להלן סיכום של השלבים האופייניים שנכללים בתהליך העבודה של תוכנה לאיתור טכנולוגיות ומקורות חדשנות. עם זאת, חשוב לציין שלא כל הכלים יכולים לתמוך בכל שלבי התהליך:

איתור
ניהול
גיוס בעלי עניין
הערכה
מימוש מסחרי

תהליך האיתור של טכנולוגיות ומקורות חדשנות:

איתור
השלב הראשון הוא, כמובן, למצוא את ההזדמנויות הרלוונטיות. כפי שנזכר לעיל, ניתן לעשות זאת בכמה דרכים שונות:

  1. עריכת מחקר באמצעות מסד נתונים
  2. עריכת מרתון לאיסוף הצעות המבוססות על חוכמת ההמונים
  3. ליקוט ידני של הזדמנויות

בכל גישה שבה תבחרו, תצטרכו לאסוף את הקריטריונים ואת נקודות הנתונים החשובים ביותר עבורכם להערכת ההזדמנויות.

ניהול
אחרי שמזהים את ההזדמנויות המתאימות, חייבים לעשות איתן משהו, ובהקדם. תוכנת חדשנות אמורה לספק פיצ'רים שונים לניהול ומעקב אחר משימות, כמו גם תזכורות שיעזרו לכם לפתח את ההזדמנויות ביעילות.

גיוס בעלי עניין
בכל תוכנית איתור יהיו כמה בעלי עניין ומקבלי החלטות שיהיו חייבים להיות מעורבים בשלבים שונים בתהליך. הפתרון הנכון יאפשר שיתוף פעולה קל ונוח, ויעזור לכם לוודא שכולם יודעים מה עליהם לעשות, ומתי.

הערכה
פתרונות האיתור הטובים ביותר לא רק יעזרו לכם למצוא הזדמנויות חדשות – הם גם יספקו לכם את הכלים הדרושים לקבלת החלטות מושכלות לגביהן. אתם אמורים להיות מסוגלים לבצע ניתוח השוואתי אל מול מדדי KPI מוגדרים לזיהוי ההזדמנויות המבטיחות ביותר.

ייצור מסחרי
השלב האחרון הוא ניהול הפריסה או ההטמעה של הזדמנויות איתור בשלות. כדי ליישם את זה בצורה אפקטיבית, נדרשים פיצ'רים שיעזרו לכם לנהל מעקב אחרי מדדי KPI ולחשב את ה-ROI, כמו גם כלי דיווח חזקים ומקיפים.

הפתרון שלנו

Q-scout

מנפו לתועלת הארגון בינת חדשנות אינסופית. היכנסו לרשת גלובלית של הזדמנויות אינסופיות לצמיחה ולשיתוף פעולה עם בעלי עניין חשובים לניהול תהליך דיל פלואו (Deal flow) חכם שמעורבים בו חברות סטארט-אפ, מומחים, מוסדות אקדמיים, שותפים ועוד.

היתרונות של Q-scout

ניהול פורטפוליולאיתור טכנולוגיות ומקורות חדשנות

נהלו בקלות מעקב אחר המאמצים האסטרטגיים שלכם לאיתור מקורות חדשנות

שליטהבצינור התהליכי

בחנו והעריכו את ההזדמנויות שלכם לאיתור טכנולוגיות ומקורות חדשנות אל מול מדדי KPI רצויים של דיל פלואו (Deal flow)

גיוס שלמקבלי החלטות

גייסו ותקשרו עם בעלי עניין ובעלי עסקים חשובים באופן דיגיטלי

מימושהזדמנויות מדהימות

ספקו לארגון שלכם את הפתרון המהפכני הבא

לקוחות מרוצים

אנו רואים החזר השקעה גם בחסכונות וגם בהכנסות, יחד עם רעיונות לשיפור תהליכים, מוצרים ושירותים קיימים, ואפילו עסקים ושווקים חדשים.

Qmarkets אפשרה לנו להפגין התקדמות מדהימה, ולקבל משוב ותובנות רבי-משמעות מהציבור.

הפלטפורמה מאפשרת לנו להפוך לארגון ממוקד-לקוחות ובעל יכולת תגובה מהירה.

אנחנו מאוד מרוצים מחוויית השימוש בפלטפורמה של Qmarkets ומהאינטראקציה עם הצוות שעומד מאחוריה. הפלטפורמה של Qmarkets עזרה לנו לפשט ולייעל את מאמצי החדשנות שלנו, ולממש את הרעיונות הטובים ביותר.

פתרונות נוספים לניהול חדשנות

…וזה, בעיקרון, הקונספט של איתור טכנולוגיות! עכשיו אתם מבינים את הקונספט ויודעים איך בונים תוכנית מוצלחת לאיתור טכנולוגיות. בדפים הבאים תלמדו על גישות נוספות לניהול חדשנות.

ניהול רעיונות

המונח 'ניהול רעיונות' מתייחס לתהליך מובנה של איסוף, סינון, פיתוח ויישום של רעיונות שיכולים לעזור לארגון להפגין יותר חדשנות ויעילות.

מידע נוסף על הפתרון

שיפור מתמשך

המונח 'שיפור מתמשך' הוא די ברור וממצה בפני עצמו. הוא מייצג התנהלות שמפגינה שיפור שוטף ואינקרמנטלי של ביצועי המוצרים, התהליכים או השירותים של עסק.

מידע נוסף על הפתרון

ניהול טרנדים

המונח 'ניהול טרנדים' (Trend Management) מתייחס לכלל הפעילויות שכרוכות באיתור ומימוש של טרנדים לקידום מאמצי החדשנות של ארגון.

מידע נוסף על הפתרון

ניהול פורטפוליו של רעיונות לחדשנות

'ניהול של פורטפוליו חדשנות' הוא מונח שמתאר את תהליכי התחזוקה וההתקדמות של פרויקטי חדשנות שונים בארגון.

מידע נוסף על הפתרון

מידע נוסף בנושא טכנולוגיות ומקורות חדשנות

News Innovation Management Technology Scouting
A new partnership between Qmarkets and New York-based innovation and venture strategy firm Arable Ventures will provide a specialized...
by Qmarkets
02.20.24
2 min
Webinar Best Practices Idea Management Innovation Management Success Story Technology Scouting
Discover Magna Powertrain’s groundbreaking approach to technological innovation in this exclusive recording from the 2023 Innovation...
01.31.24
45 mins
Article Innovation Management Technology Scouting
Open innovation is a core strategy for transformative growth amongst a growing number of enterprise companies around the world. The days of...
by Qmarkets
09.21.23
7 min